Автор муралу Івана Франка: Я хочу показати людям можливість увірувати в Україну

Роман Бончук – відомий івано-франківський художник, автор розпису Музею Небесної Сотні. 

Після популяризації муралів в Івано-Франківську, художник не залишився осторонь і оголосив про намір створити кілька власних малюнків на стінах міських багатоповерхівок.

Сьогодні він презентував першу роботу – по вулиці Бельведерській з’явився великий портрет Івана Франка.

Журналіст Станіславського ТБ поспілкувався з Романом про його роботу, плани на майбутнє та тему муралів в Івано-Франківську.

Що надихнуло Вас на створення муралу і чому саме Іван Франко?

Місто назване в честь Івана Франка. Плюс, зараз є рік Івана Франка. Також мені подобається поема “Мойсей”. Окрім малюнку на стіні є ще цитата “Я син народу, що вгору йде”. 

Я хочу показати можливість увірувати в Україну, в ідеали. Адже зараз йде якийсь час зневіри і я хотів таким чином підпалити свічку, яка вже втрачала своє тепло. Саме тому я використав образ Івана Франка.

Чи плануєте Ви створення ще якихось муралів в Івано-Франківську?

Так. У мене в проекті є мурал з Данилом Галицьким на коні, реалізацію якого я розпочну вже найближчим часом. Також в мене є величезний портрет митрополита Андрея Шептицького з відповідним закликом до духовного збагачення та просвітництва.

Це буде заклик до культурної мобілізації. Тобто, щоб люди більше цікавилися історією, щоб вони цінували те, що є у них самих. Не обов’язково щось тягнути з-за кордону і позичати якісь ідеали. 

Роман Бончук. Фото із сторінки Романа у мережі Фейсбук.
Роман Бончук. Фото із сторінки Романа у мережі Фейсбук.

Якою є Ваша думка про мурали, які з’явилися в Івано-Франківську протягом останніх двох місяців? Зокрема, про мурал польського художника Славоміра Чайковського?

Щоб тверезо оцінити ситуацію з цими чотирма муралами (маються на увазі роботи, виконані в рамках Porto Franko Gogol Fest – ред.) та роботою польського художника треба знати специфіку зсередини. Тобто, що ж там насправді відбувалося, які були домовленості і чому запросили саме польського митця, коли своїх і так вдосталь – цікавих і талановитих, які могли би зробити набагато краще або гірше – це вже питання відносне. 

Що стосується робіт, виконаних в рамках Porto Franko Gogol Fest, то там все зрозуміло – це міждискурсний, мегасучасний, абсолютно постмодерний захід, який має не тільки нове бачення та розташування речей. В межах цього проекту мурали були виконані геніально. Єдине, вони були зроблені у найбільш людних місцях, і у людей, які не цікавляться трансавангардом і сучасним мистецтвом, і, відповідно, такі малюнку будуть викликати не просто нерозуміння, а певну ступінь злості.

Для того, щоб робити таке мистецтво, потрібно підготувати дуже солідне підґрунтя. Люди мають бути готові до цього. А цієї роботи не було проведено.

Припустіть собі, що скульптуру Сальвадора Далі привозять в село Заболотів і кажуть місцевому священику терміново її освятити та зробити центральним пам’ятником в цьому селі. Не було пророблено духовної платформи для сприйняття цих об’єктів, тому й була така реакція. Але я впевнений, що вони заслуговують на своє життя, повагу та розуміння. І для того, щоб захистити цей мурал, потрібно постійно працювати над ним, робити роз’яснення і дискусії, і можливо тоді воно стане людям зрозуміле. Особисто мені ці мурали дуже подобаються. 

Розмовляв Роман Стельмах

 

 

 

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Попередня : Іванофранківців запрошують на урочистості з нагоди Дня поліції України
Наступна : Прокуратура повернула державі 9,7 га землі на Прикарпатті

Про автора

Читайте також

Вхід

Зареєструватися
×